Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Organisatie

Veelgestelde vragen - Geschillenadviescommissie Studentenbezwaren

1. Wanneer ga ik in bezwaar?

Indien je een verzoek hebt waarover nog geen besluit is genomen, dien je eerst in contact te treden met de betrokken afdeling. Wanneer je een beschikking (een op jou persoonlijk gericht besluit) hebt ontvangen namens of van het College van Bestuur, dan kun je daartegen bezwaar aantekenen. Voordat je in bezwaar gaat is het raadzaam om eerst contact op te nemen met de betrokken afdeling. Houd daarbij wel de termijn in de gaten; je dient binnen zes weken nadat het besluit aan jou bekend is gemaakt in bezwaar te gaan.

2. Wat als ik het niet eens ben met een beslissing op bezwaar?

Indien je het niet eens bent met de beslissing op bezwaar, dan kun je daartegen binnen een termijn van zes weken in beroep gaan bij het College van Beroep voor het Hoger Onderwijs.

3. Ik kan de gegevens voor mijn bezwaarschrift niet verzamelen binnen de gestelde termijn

Je kunt een zogenoemd pro-forma bezwaarschrift indienen. Je maakt dan tijdig kenbaar het niet eens te zijn met een beslissing. Je krijgt vervolgens een termijn om later je motivatie in te dienen.

4. Ik ben te laat met het indienen van een bezwaarschrift. Kan ik alsnog bezwaar maken?

Indien je buiten de termijn een bezwaarschrift indient, is jouw bezwaar in beginsel niet ontvankelijk. Slechts indien de te late inzending het gevolg is van een zeer bijzondere persoonlijke overmachtsituatie kan het bezwaar alsnog in behandeling worden genomen. Zo’n overmachtsituatie wordt echter niet snel aanwezig geacht. Immers, ter bewaking van de termijn kan altijd een zogenoemd pro-forma bezwaarschrift worden ingediend.